Online Exposure is een forum voor bedrijven, vastgoedfondsen en vastgoedmakelaars die voornamelijk actief zijn in de binnenstad. Sinds 2011 hebben we uitgebreid gediscussieerd over het concept van het Nieuwe Winkelen. Er zijn boeken over dit onderwerp gepubliceerd en organisaties zoals het HBD en de Kamer van Koophandel hebben diepgaande presentaties gegeven.

De laatste jaren hebben ondernemersverenigingen en binnensteden ingespeeld op het Nieuwe Winkelen. Maar toch merken ze dat leegstand toeneemt en bezoekersaantallen in deze moeilijke tijden teruglopen.

Hoewel centrumgebieden werken aan een collectieve aanpak en er veel Ondernemersfondsen zijn opgericht, blijft het moeilijk voor de sector om de juiste relaties te vinden in de onderwerpen van het Nieuwe Winkelen.

Online Exposure biedt een integrale aanpak. Naast het Nieuwe Winkelen, in combinatie met e-commerce, kijken wij naar gebiedsverbetering en brengen we vraag en aanbod van winkelpanden bij elkaar.

Het Nieuwe Winkelen, wat is dat eigenlijk?

Sinds 2011 is er veel gepraat en geschreven over het Nieuwe Winkelen. Drie trends beïnvloeden het winkel- en koopgedrag:

  • Mobiel: met mobiele communicatie zijn mensen altijd en overal bereikbaar en aanwezig
  • Sociaal: met social media zijn mensen altijd en overal verbonden met anderen en met gebeurtenissen in de hele wereld
  • Lokaal: met location based services kunnen bedrijven en andere organisaties inspelen op de exacte plaats waar iemand zich bevindt en op wat hij of zij daar doet

Deze ontwikkelingen zien we terug op vijf specifieke terreinen:

  • De nieuwe beleving
  • De nieuwe winkelstraat
  • De nieuwe klant
  • De digitale klant
  • De nieuwe ondernemer

Maar wij gaan verder! Wij hebben geleerd dat er meer nodig is voor het Nieuwe Winkelen en we hebben hier omheen een kennisnetwerk gebouwd. Retail 2020 vraagt niet alleen om verandering van de winkelgebieden en van de ondernemer. Het vraagt ook om creativiteit, nieuwe concepten, andere verhuur mogelijkheden, nieuwe manier van financiering, een andere samenwerking, etc..

Online Exposure voegt hieraan toe:

  • Winkelgebied verbetering
  • De nieuwe verhuur
  • De nieuwe huurder
  • Fysieke winkel samen met e-commerce
  • De webwinkel in de winkelstraat
  • Creatief met leegstand
  • Crowdfunding
  • De juiste winkellocatie in een winkelgebied

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws en maak hier een account aan. Voor vragen en/of advies kunt u altijd contact met ons opnemen.