Fysieke Winkel
Fysieke Winkel
Maar waar haal je de juiste informatie vandaan en hoe maak je de beste website? Voor een startende ondernemer zijn dit vaak lastige vragen. Wanneer je weet waar je moet zoeken, is veel informatie online te vinden. Heel veel gegevens zijn bekend, alleen heb je er niet altijd direct toegang toe. Je zult je dus in eerste instantie breed moeten oriënteren en vanuit daar moeten inzoomen op jouw niche.
Relevante vragen bij die oriëntatie zijn:
- Wie is mijn doelgroep?
- Is mijn product / dienst bekend onder mijn doelgroep?
- Ben ik uniek?
- Hoe sterk zijn mijn concurrenten?
- Hoe ziet de sociale media inzet van mijn concurrenten eruit?
- Welke ontwikkelingen vinden er plaats?
- Hoeveel omzet ga ik online behalen?
Dit zijn nog maar enkele relevante vragen. Ons advies is dan ook om je ook hierop goed te oriënteren. Laat ons je hierbij helpen. Het bouwen van websites is ons dagelijks werk en ontzettend belangrijk.
Wees online aanwezig!
Heb jij nu een fysieke winkel? Gelukkig begint algemeen door te dringen dat er voor ‘gewone’ winkeliers ook omzet te halen is op het web. Webwinkelen is een groeikans voor de detailhandel. Maar die weten we nog niet effectief te benutten. Waarom niet? Daar zijn verschillende redenen voor te geven:
- We zijn onbekend met de mogelijkheden
- We kijken niet verder dan onze voordeur
- We vinden het moeilijk
- We vinden de kosten te hoog
- We zijn thuis op Aantrekkingskracht, Stopkracht en Verkoopkracht en niet op e-commerce
- We zien door de bomen het bos niet
Dat kan allemaal een rol spelen, maar het is ook een kwestie van mentaliteit. Winkeliers zullen hun hele visie en de aansturing van hun bedrijf moeten veranderen om hun doel te bereiken. Klanten willen op elk gewenst moment iets kunnen kopen. Daarvoor hoef je niet 24 uur per dag de winkel open te hebben. Het gaat erom dat jouw producten 24/7 te koop moeten zijn en binnen 24 tot 48 uur geleverd worden. Dat is wat de klant wil.
Onvoldoende budget? Denk eens aan crowdfunding
Crowdfunding wordt steeds vaker ingezet door ondernemers. Voor ondernemers kan crowdfunding een alternatief of aanvulling zijn op de bankfinanciering, waardoor ze hun idee of droom toch kunnen uitvoeren. Crowdfunding combineren met bankkrediet biedt perspectieven voor het MKB. Dat zien de banken ook. Crowdfunding kan voor een stevige financiële basis zorgen voor de toekomst van jouw onderneming.
Hoe werkt crowdfunding eigenlijk?
Je bent bijvoorbeeld een startende ondernemer en je hebt een idee of droom en wilt hiervoor geld met crowdfunding bij elkaar krijgen. Dan plaats je je idee, met het gewenste bedrag, op een crowdfunding platform. Iedereen kan deelnemen en geld doneren. Heel vaak zie je binnen crowdfunding dat klanten, familie en vrienden ook participeren, wat veel positieve mond-tot-mondreclame oplevert.
Online kun je de inschrijvingen zien en volgen hoeveel er al van het benodigde bedrag is behaald. Het gewenste bedrag moet wel binnen een bepaalde termijn zijn behaald, meestal 3 maanden. Lukt dat niet, dan krijgen de inschrijvers hun geld terug. Crowdfunding is dus erg transparant. Crowdfunding groeit ontzettend hard en kan jou helpen om je financiering rond te krijgen waardoor je die webwinkel nu echt kunt realiseren.