Gratis adverteren in Google? Productvermeldingen in Search-tab
We berichtten eerder dat Google retailers helpt door gratis adverteren aan te bieden in Google Shopping. Nu maakt Google het nog aantrekkelijker door binnenkort ook productvermeldingen toe te voegen aan de Google Search-tab. Dit is een grote verandering die erg gunstig kan zijn voor retailers.
We hebben al eerder bericht over hoe Google retailers ondersteunt door gratis adverteren in Google Shopping aan te bieden. Nu gaat Google een stap verder door binnenkort ook productvermeldingen in de Google Search-tab te introduceren. In dit artikel gaan we dieper in op deze verandering die zeer voordelig kan zijn voor retailers.
Zowel voor retailers als voor zoekers
In een blogpost laat Google weten dat ze binnenkort de Google Search resultaten gaan uitbreiden met gratis productvermeldingen. Op die manier willen ze het voor de zoekers makkelijker maken om het juiste product te vinden én het voor retailers makkelijker maken om met de consumenten in contact te komen. Vanuit de recente wijziging in Google Shopping voor het gratis adverteren bleek namelijk dat het aantal klikken aanzienlijk gestegen is. Doordat zoekers een breder scala aan producten te zien krijgen, wordt het makkelijker om het juiste product te vinden en daardoor zullen ze eerder klikken. En de verkopers, met name kleine en middelgrote bedrijven, profiteren aanzienlijk van dit toenemende verkeer. Dit heeft Google doen besluiten om de productvermeldingen ook in de Search-tab, de hoofdpagina met zoekresultaten van Google, vindbaar te maken.
Hoe werken de productvermeldingen?
De gratis productvermeldingen zullen allereerst uitgerold worden in de V.S., dus het is nog even afwachten of en wanneer het in Nederland te zien zal zijn. Ze beginnen met de mobiele versie van de productadvertenties door middel van een apart venster met alle producten en koopopties. Dat zijn nu nog allemaal gesponsorde links, maar dit zal dus gratis worden. Later wordt het voor desktop uitgerold. Het is in ieder geval weer een nieuwe stap vanuit Google om retailers tegemoet te komen.
Wil je beter zichtbaar zijn in Google?
Wil je als retailer beter zichtbaar zijn in Google? De specialisten van Online Exposure weten exact hoe ze dit aan moeten pakken, zowel in Google AdWords (SEA) als in Google Search (SEO). We zijn altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, ook als het gaat om de product vermeldingen in Google.