Webwinkels, die vooral producten verkopen via postorders en/of internet, willen steeds vaker tijdelijk een fysieke winkel openen. Wij juichen dat toe, want ze trekken een grote klantenkring naar het winkelgebied. Gezamenlijke marketing kan voor iedereen veel meer omzet betekenen. Online Exposure ziet dan ook een grote toekomst voor tijdelijk fysieke webwinkels en verwacht grote voordelen voor het totale winkelgebied. Maak gebruik van deze kruisbestuiving!
Webwinkels maken een fenomenale groei door (bedrijven die naast de fysieke winkel in mindere mate omzet behalen via internetverkopen, worden niet beschouwd als internetbedrijf). Volgens het CBS waren er op 1 januari 2013 zo’n 19.700 actieve webwinkels in de detailhandel, in 2000 waren dat er nog maar 800.
Dat webwinkels soms tijdelijk een pand betrekken, is echt een trend. Maar de andere winkeliers in de buurt reageren vaak erg afstandelijk. De ‘tijdelijke’ winkeliers komen heel moeilijk in contact met de andere ondernemers, hoewel ze busladingen vaste klanten naar zo’n gebied trekken. Veel van die mensen gaan niet meteen naar huis, maar maken er een dagje uit van.
Natuurlijk komen de tijdelijke winkels omzet halen en willen zij hun adressenbestand voor de web verkoop aanvullen, maar veel lege panden in je winkelgebied kosten je uit eindelijk meer geld. Wij willen dan ook kijken of wij voor deze webwinkels, die soms voor maar 2 maanden fysiek gaan, het juiste platform kunnen bieden:
U heeft een goedlopende webwinkel en wilt graag “tijdelijk” een fysieke winkel betrekken? Dan zit u hier goed, want wij geven u de kans om enkele dagen (pop up), maar ook meerdere weken/maanden een winkelpand te betrekken.