Shopware 6 E-commerce
25 juni 2024Online verhuizen
25 juni 2024De marketingtrends van 2022: dit zijn ze
“Als marketeer moet je altijd op de hoogte zijn van de **laatste** trends in jouw vakgebied. Online marketing verandert continu, dus het is belangrijk om de meest recente ontwikkelingen te volgen. Gelukkig helpt de Beeckestijn Business School je hierbij door elk jaar een trendrapport uit te brengen met de belangrijkste trends voor het komende jaar. Dit jaar is het ‘Digital Marketing Trendrapport 2022’ gepubliceerd. We hebben de vijf meest **essentiële** marketingtrends van 2022 uit dit rapport **gehaald**. Gebruik ze goed!”
The Metaverse
Afgelopen jaar heeft Facebook aangekondigd dat ze hun naam veranderen in ‘Meta’ wat afgeleid is van ‘The Metaverse’. Dit is een virtuele omgeving waarin je met elkaar kunt gamen, werken en communiceren. Onze fysieke wereld digitaliseert steeds verder en daar kun je als bedrijf niet in achterblijven.
Marketing Automation
Marketing automation is geen nieuwe trend, maar een online marketing trend die zich in 2022 nog verder zal ontwikkelen. Er is sprake van een groei van de hoeveelheid beschikbare data en tools. Er komt een nieuwe discipline bij genaamd ‘Marketing Ops’ ofwel het stroomlijnen van de gehele marketingoperatie.
Automatische optimalisatie van campagnes
Waar je als marketeer in het verleden vooral handmatig campagnes aan het optimaliseren was, kun je dat tegenwoordig steeds vaker overlaten aan de algoritmes van de verschillende tools zoals AdWords en Facebook Ads. Dankzij Artificial Intelligence (AI) en Machine Learning (ML) zijn deze tools steeds beter in staat om automatisch te zorgen voor de meest effectieve campagnes.
Grote vraag naar digitale marketeers
Dit is ook een trend die zich doorzet in 2022. Er blijft een grote vraag naar online marketeers. Dit zorgt ervoor dat meer bedrijven gaan investeren in employer branding en het binden en behouden van goede medewerkers.
Duurzaamheid bewijzen
Duurzaamheid speelt al langere tijd een steeds groter wordende rol in de bedrijfswereld. Maar het is niet alleen een kwestie van laten zien dat je ‘groen’ bezig bent, maar ook bewijzen dat je dat daadwerkelijk doet. Consumenten denken ook steeds bewuster na over groenere keuzes en daar moet je als bedrijf op inspelen.
Dit waren de vijf marketingtrends voor 2022 waar je als marketeer zeker rekening mee kunt houden. Benieuwd hoe het jaar zich verder zal ontwikkelen op marketinggebied!