effecten van online marketing

De effecten van online marketing zijn grenzeloos

Wil je jullie digitale marketingactiviteiten verbeteren? De effecten van online marketing zijn grenzeloos als je de juiste tools en mensen inschakelt.

 

Online zijn de mogelijkheden om meer consumenten naar de website van jouw bedrijf te krijgen zo goed als grenzeloos. Door de juiste online marketingstrategie te hanteren, kun je jouw omzet vermenigvuldigen. En het mooie is, online marketing ontwikkelt zich continu door. Richt de pijlen van jouw advertenties op de gewenste doelgroep en meet vervolgens hoe succesvol het was.

 

Niet alleen het plaatsen van advertenties op de voor jouw potentiële klanten relevante websites is een goed idee, je kunt ook diezelfde consumenten ook op andere manieren vruchtbaar bereiken. Lees maar mee.

 

SEO

Wellicht de meest beroemde vorm van online marketing is SEO, of wel zoekmachinemarketing. Dagelijks struinen miljoenen consumenten over het internet op zoek naar het antwoord op hun vraag. En bepaalde zoekwoorden die zij in zoekmachines als Google gebruiken moeten natuurlijk uitkomen bij jouw website. Verkoop jij een product wat de consument zoekt, dan moet jouw (web)winkel gevonden worden in de zoekresultaten. Vervolgens is het natuurlijk aan jou om de verkoop rond te maken. De SEO kun je zelf op je nemen, wat wel zeer tijdrovend is, los van het feit dat het de nodige expertise vereist. Veel ondernemers zie je deze vorm van marketing uitbesteden.

 

Conversie

Heb je de klant op jouw website, dan is het een kwestie van de koop rondmaken. Het mooie is uiteraard dat de sitebezoeker met een doel op jouw pagina is gekomen. Men wil iets hebben. Jij dient er dus voor te zorgen dat het aanbod aantrekkelijk is én dat de consument ook nog eens extra gestimuleerd wordt om het bij jou af te nemen. Denk aan goede prijzen, een gemakkelijke manier van bestellen, etc.

 

Hoe bereik je potentiële klanten?

Toegegeven, in de zoekmachineresultaten verschijnen vergt wat investeringen. De grote webwinkels duwen je ruw opzij in de digitale wereld. Het kan dus lonen om naast specifieke SEO ook te kiezen voor andere kanalen. Promotie via bijvoorbeeld lifestyle-websites, vakbladen, influencers en affiliate. Allemaal prima opties, maar let er wel op dat je vooraf goed een profiel hebt bepaald van de doelgroep. Wie wil je bereiken? Wie is je grootste potentiële afnemer? Pas als je die antwoorden kent, kun je gericht externe partijen inschakelen.

Hulp nodig? Stuur ons een mail voor advies.

Post a Comment