Hoe Rico Verhoeven zijn marketing slim aanpakt
Rico Verhoeven kennen we natuurlijk voornamelijk als wereldkampioen kickboksen. Maar Rico is veel meer dan alleen een sportman. Hij is een zakenman én slimme marketeer die
inmiddels al meerdere campagnes op zijn naam heeft staan. In dit artikel vertellen we je meer over deze andere kant van kickbokskampioen Rico en hoe wij daar als marketeers
van kunnen leren.
De carrière van Rico
Eerst nog even de carrière van Rico Verhoeven in het kort samengevat. In 2017 boekte Rico Verhoeven een memorabele overwinning tijdens zijn wereldtitelgevecht tegen Jamal
Ben Saddik. Door die wedstrijd is zijn carrière in een vogelvlucht gegaan. Structuur, discipline en focus zijn de belangrijkste kernwoorden in zijn leven en hij wil bewijzen dat
kickboksen op topniveau samen kan gaan met het verwezenlijken van andere dromen.
Rico vs. Badr Hari
Je kunt het legendarische gevecht tussen Rico Verhoeven en Badr Hari in 2019 bijna niet gemist hebben. Op social media werd de bekendmaking groots gedeeld en het gevecht
trok vele kijkers. Het is niet precies bekend hoeveel beide kickboksers hiermee verdiend hebben, maar naar schatting ligt dit tussen de 500.000 en een miljoen euro.
Boek: de biografie van Rico
In 2017 verscheen het boek ‘Rico’. Leon Verdonschot volgde de wereldkampioen een jaar lang intensief en het resultaat is een meeslepende biografie waarin een inkijkje gegeven
wordt in het persoonlijke leven van Rico Verhoeven. Het boek is een ware hit en nog steeds gaan vele exemplaren over de toonbank. Naar aanleiding van het boek willen
merken uit verschillende branches samenwerken met Rico.
‘Rico: Dream Big’ op Prime Video
In maart 2022 gaat een heuse serie over de carrière van Rico in première op Prime Video: ‘Rico: Dream Big’. Deze serie volgt de kickbokskampioen, zijn ambities en de weg
naar de volgende stap in zijn carrière: doorbereken als acteur in Hollywood. Hoe krijgt hij dit alles gecombineerd met zijn gezin? En met zijn leven als topsporter? Hij laat open en
bloot alle uitdagingen zien waar hij mee te maken krijgt.
Rico laat zien dat topsport en marketing samen kunnen gaan. Inmiddels heeft hij al vele mooie samenwerkingen op zijn naam staan. Wij zijn benieuwd welke mooie
samenwerkingen nog zullen volgen.